adaptáció · anime · fantasy · kritika · light novel · manga · sci-fi

2012 legrosszabb animéje: Sword Art Online

A következő kritikámon az se fog változtatni, hogy még egy kicsi van hátra az utolsó részig, ugyanis a tényleges történéseket már a 24. résszel lezárták (már csak a levezetés maradt). Bár személy szerint jobban jártak volna, ha az első rész után abbahagyják…
Elég sokrétű miért a Sword Art Online-t tartom az idei év legrosszabb animéjének. A GYO az, ami talán vetélkedhet a Sword Art Online sorozatával azzal, hogy a történetét szinte teljes mértékben átírták, s a rendezéssel együtt olyanná lett, mint egy átlag amerikai horrorfilm-jelölt: nevetséges. Ugyan az AKB0048-ra korábban 0,5 pontot adtam, aminek a bejegyzését Kagaminnál olvashatjátok, így joggal kérdezhető, mivel előzte be. A válaszom nem egyéb: a hosszával, terjedelmével. Míg az AKB0048 mindössze 13 résznyi szenvedést tartalmazott, addig a Sword Art Online 25 résznyit. Valamint az utóbbit a kiszámíthatóság bűzös lehelete hatja át, míg az előbbinél azért elismerem, ez nem vont le az értékéből (más viszont igen, de az nagyon is)

De akkor lássuk, mivel is van dolgunk… A továbbiakban egy-két spoiler elmesélésre kerül, így csak az folytassa, aki már látta vagy nagy ívben leszarja…


ELŐTÖRTÉNET ÉS ALAPKONCEPCIÓ 

A mű alapja egy Kawahara Reki írta light novel sorozat, Abec illusztrációival, ami 2009. április 10-e óta fut, így viszonylag friss anyagnak számít az adaptációk közt. Ehhez több melléksztori is megjelent, mind regény-, mind mangaformátumban azóta, sikeréről pedig elmondható, hogy van neki. Az igazi hype azonban az anime változatának bejelentése után egyre erősödött, ami az alapkoncepciónak köszönhető. Történetesen:
2022-ben piacra dobják a Sword Art Online (továbbiakban SAO) nevű MMORPG-programot, amihez egy NervGear nevű sisak kell, így juttatva a játékost a virtuális valóságba. A konzol különlegessége, hogy képes az érzékek befolyásolására is, reprodukálva az öt érzékünk minden lehetséges ingerét, ami érhet minket a játék során. A limitált megjelenés miatt csak 10 ezren részesülhetnek a játék nyújtotta örömből, ami igen hamar ürömmé válik: a játékból csak egyféleképpen lehet kilépni: ha meghalsz… és ha ott meghalsz, a NervGear egy hirtelen generált mikrohullámmal megsüti a koponyádban az agyad… Ugyanez az eset áll fent, ha megszűnik a kapcsolat vagy a sisakot megkísérlik a fejről eltávolítani. Egy szóval a játék egy csapda, egy halálgyár
Az Alfheim Online világából
TÖRTÉNET – 1/10
Bármilyen hihetetlenül hangzik, de egyszerűen semmilyen. Van egy jónak tűnő alap (ami kissé olyan, mint egy szórakoztatásra kitalált Mátrixra történt átirat), amiben van rengeteg potenciál, de erre a 2. részt követően elszúrják, úgy kezd el a színvonal zuhanni, mint bázisugrók a repülőgépből. Csak annyi különbséggel, hogy azoknak van ejtőernyőjük, ennek meg nincs. Jönnek a mellékszálak innentől, a hatalmas időbeli ugrások, amelyek semmi érdekességet nem tartogatnak a sztori szempontjából, csak bevonnak egy rakás szereplőt, akit ki lehet igen hamar nyírni, miközben jó ideig ácsorog a dolog,  ” hogyan is küzdjük fel magunkat a legfelső szintre”. Majd előrántják és lezárják nagy hirtelen.

Az Alfheim Online (15-25. rész; továbbiakban ALO) történetíve pedig egyetlen nagy kliséhalom, másról sem szól, mint hogy “mentsük meg a ribancot”, de azt is a legidegesítőbb módon. Ugyanis az ALO-ban kiteljesedik az, amit a SAO-ban sejteni lehetett csak az utolsó részeiben (10-14. rész), mivel a tényleges történet ekkortájt kezdett beindulni. Ez pedig a kiszámíthatóság, szabályosan a 10. résztől kezdve mindig meg tudtam mondani mi lesz, akkora kliséhalom jellemzi az egészet, nem az izgalom.

Röviden a történet: tétovázós, klisés, kiszámítható, ócska, üresjárattal teli az eleje, kifejtetlen, a később kifejtettek orbitális baromság… A csaták/harcok élvezhetetlenek (kifejezett skillek és buffok nélküli kardcsapkodás egy MMO-ban? You must be kidding me…), rövidek, a SAO-ívben nem szólnak egyébről, mint pár gyökér hagyja magát lemészárolni. Az ALO vége (24. rész) meg egyszerűen szánalom a köbön. Magyarán az egész történet ezáltal élvezhetetlenné válik…

Az első mellékszál: Pina megmentése Silicával (a képen Kirito mellett)
A hátterében pedig ott van a világ legnagyobb faile, az agykisütés mikrohullámokkal. Mivel minden lakásban/kórházban van áramelosztó és túlfeszültség-szabályzó, így képtelenség akkora áramfelvételt nyerni, ami elegendő ahhoz, hogy mikrohullámmal egy pillanat alatt megsüssék az agyad. Tegyetek be egy csomag Füstlit a mikróba, húzzátok rá a maxon (900-1000 watt), kb. 4-5 perc mire a Füstli saját magát szétnyomja. Lassú halálhoz elegendő lenne a dolog, de nem a pillanatira. Ahhoz minimum 1000 wattnak a 10x-ese kell, erre elegendő hirtelen áramfelvételt pedig egy biztonsági relé sem bír el az erőművieken kívül (javítás: azok sem bírnák, mert bekapcsol a védelem – köszönet egy nevét nem vállaló mechanikai műszerésznek). A másik fail: hogy vitték át őket a kórházba, ha le se lehet őket csatolni? Folyamatos kapcsolat kell, viszont a gépet se lehet kihúzni, mert meghal, viszont a géphez van kötve a csóka. Ehhez minimum az elektromos- és internetkábel-hálózatot kellett volna teljes mértékben újrahúzni azzal kezdve, hogy lakáson belül kibontják a falból. Akkor már logikusabb a kórházi szobát a lakásban berendezni, központilag kirendelt ápolóval, de nem, ez így túl logikus.

Ugyanakkor a másik fail az volt, hogy a gyakorlatilag 2 évig kómában fekvő “betegek” állapota milyen. Kettőt ismerünk meg csak igazán ebből, Kiritót és Asunát. Az előbbi kikel az ágyból és elvánszorog az infúziós botján. Komolyan, ezt a Kill Bill menyasszonya (Uma Thurman alakította) is megirigyelhetné, hiszen ő neki a lába meg se akart moccanni, miután felébredt, noha hosszabb ideig volt kómában. De két év elegendő az izmok kellő mértékű satnyulására. Asuna ezzel szemben egész fitt, nincs beesve az arca úgy, mint Kiritónak volt (talán jól megtáplálták alulról… *khm-khm*)

GRAFIKA ÉS AZ ANIMÁCIÓ – 3/10
“Na jól van, melyik faszkalapnak hozzak virgácsot ezért?” – üvöltötte a játék Mikulás-szörnye.
A karakterdizájn mondjuk elég decens, valóban jól néz ki (ugyanez az AKB0048-ban kiégette a retinámat a cukiságtól), ahogy maguk a világok is. Külsejükben szépen kidolgozottak, látványosak, valamint hozzák azt a mitikus alapokból táplálkozó fantasy formát mindkettőben, amit mindkét ívben elvárnánk. Azonban ez önmagában kevés, vagyis Asuna formás segge és melle sem elegendő, hogy elcipelje a sorozatot, noha az interneten igen sok SAO-fag őt tette meg waifujának. Nekik őszintén csak gratulálni tudok egy össztüzérségi ágyúszólammal a lakásaikra (így sok a szenny a neten eltűnik, ne fertőzzük tovább a fertőt). Ebben hozza a 2012-es elvárható, ám kissé középszerűre hajazó szintet, mivel lehetne részletesebb is olykor, de leginkább a háttér.
De ez csak álló része, a karakterek és a hátterek, ellenben a mozgásukat is külön ki kell emelni. Az első részekben igen jól néz ki az animáció, azonban a részek számával érzékelhetően és olykor talán exponenciálisan megnőnek a gázul kivitelezett, elnagyolt, összecsapott köztes kulcskockák, megszaporodnak a quality fejek és mimikák. Ezzel pedig egyre röhejesebbé válik önmagától.
KARAKTEREK – 1/10
Nos, a karakterdizájn ugyan szép, de a jellemábrázolás igen beszűkült. Éhínség idején nagyobb a piacon kajában a választék, azon felül, hogy a mellékszereplők java be lett hozva, majd el is lett tüntetve igen hamar, semmit se tudtunk meg róluk vagy legalábbis nem sokat. Ezzel pedig úgy lógtak a levegőben, mint 1956-ban az ÁVH-sok a Köztársaság tér fáin.
A főbb szereplőink közül kezdjük a netes waifuk új üdvöskéjével, Asunával. Az elején nagyon adja a magányos farkasasszony szerepet, titokzatoskodik, azonban igen hamar Kiritóval egy partiban találja magát. Ekkor tűnik fel neki a srác először. Később még párszor visszaköszön, de a kezdeti részekben sok szerepet még nem vállal, csak később érik központi szereplővé. Ezzel nincs gond, csak az átvezetés van kicsit furán, WTF-fejjel nézősen megoldva. A későbbi magyarázat, hogy miért kedvelte meg Kiritót meg nem valami épkézláb. Az ő és Kirito karakterének, valamint a sztori érdekességének mondható el, hogy igen sok utalást kapunk arra, hogy ezek ketten élőben kipróbálták az internetes (virtuális) szexet, s nem is egyszer csinálták. A későbbiekben az egymáshoz ragaszkodásuk kissé Romeo és Júlia jelleget ölt. Mikor Heathcliff meg akarja ölni Kiritót, míg mindenki más le van bénítva, Asuna Heathcliff kardjának útjába ugrik (pedig ő is le van bénítva). Kirito pedig a hirtelen letörtségtől elfelejt kellőképp harcolni és kinyíratja magát, majd magával rántja Heathcliffet a SAO-ív végén. Mivel a játékmester is meghalt ezzel, egyikük sem hal meg, de csak Kirito képes felébredni, Asuna fogoly marad a gépben, majd az Alfheim világában, ahol ugyan kulcsfigura lesz, de mellékszereplővé esik vissza. S pont ezért hasznavehetetlen karakter.
Szexuális Kirito és Formaseggű Asuna
Kirito, aki korábban béta tesztelte a Sword Art Online játékát, s az abból szerzett tudásával kezdett el csalni (beater a srác [beta tester + cheater]), nem igazán közkedvelt karakterré válik az elején, igen gyakran visszaköszönnek a negatív hangok vele kapcsolatban, amelyek később már nem is válnak fontossá. A szerelmes lovagként való tetszelgése, ami az ALO-t jellemzi meg egyenesen gázzá lett, holott a SAO végén ez még úgy-ahogy elment. Az ALO-ban volt egy pillanata, mikor illúzió mágiával szörnnyé változott: jó kitombolta magát, de egy igen erős formát kapott ezzel, amit csak ekkor használ egyedül. Viszont az is érdekes, hogy pár nap alatt milyen gyorsan szert tett a játékban erre (s ez alól a statjainak megmaradása se menti fel, mivel se a stattal, se a korábbi szintjével sem párosul elkölthető XP-pont).
Yui személyesen – Nem rossz, nem rossz karakter, csak nem illik a képbe.

Yui, a SAO vége felé feltűnő kis perszonalizált algoritmus és Elpusztíthatatlan Tárgy aranyos karakter volt, viszont az Asunával és Kiritóval rendezett papás-mamásuk olykor olyan szövegeket generált, amitől lekapartam a lambériát. Az egyik doujinban, ami poénra veszi ezt a dolgot viszont remekül kijött, de valahogy nem éreztem a sorozatba valónak, sőt Yui karakterének ezen formáját sem igazán éreztem belepasszolónak.

A pszeudo-incest királynő, Suguha (Leafa)

Suguha, Kirito unokahúga az ALO-ban lesz fontos szereplő a mellette bevezetésre kerülő pszeudo-incest szál miatt. Önmagában nem lenne rossz dolog belevonni egy ilyet, főleg egy olyan világban, ahol már nem másol le teljesen a program (mint a SAO-ban), viszont ami miatt a karaktert és a sztorit ez ledegradálja, az a nyilvánvalóság. Nem hagyják meg a felfedezés örömét, hanem egyenesen és többször is az orrunk alá dörgölik, hogy a játékban ki is Suguha, s amikor felfedezik egymást Kiritóval, az a jelenet annyira műanyag, hogy egy gyártószalagnyi figura is kitelne belőle. Ennél bővebbet talán nem is lehet elmondani róla, mivel ez az egy dolgon kívül teljesen súlytalan karakter.

Sugou, az ALO főgonosza az, aki jó eséllyel pályázhat már most az évtized legrosszabb gonoszának címére. Egyszerűen átlátszó, az álnokságnak nyoma sincs benne, mégis olyanra rajzolják a fejét a legtöbbször. Sokkal inkább egy béna farokként írható le, mivel harcolni képtelen, csak az adminisztrátori és játékmesteri jogaival képes élni. Ezen felül a röhögése elviselhetetlen volt a 24. rész során (ilyenkor örülök, hogy Budapest felé nálam volt a fülesem, mert a rész egésze miatt én kerültem volna a dilidokihoz, nem ő). De javában az ő karaktere is kidolgozatlan, ahogy Heathcliffé, azaz a SAO-játék megalkotójának, Akihikónak is. Míg Akihiko halála még elment, bár önmagában az is egyetlen hatalmas klisé, addig Sugou-é egyenesen szánalmas volt.
Persze a csöcsös karakter sem kihagyhatatlan elem!

HANGOK – 4/10

Nos, töredelmesen bevallom, az opening száma tetszett. LiSA, aki az Angel Beats! és a Fate/Zero első évadának openingjét is adta most is egész pörgős kis számot rakott össze a gárdával, azonban a második opening az Aoi Eir-től már elég középszerű lett. Az endingek kellően levezették a részeket, de leginkább a második záródal, Haruna Luna előadásában. A háttérzenék viszont egy kicsikét rontottak ennek a két jobbra és kevésbé jobbra sikerült betétdalnak az összhatásán, sokszor nehezen volt hallható az aláfestés, amikor igazán szükség lett volna rá.
A szinkronok tekintetében különösebb bajom nem volt, pár hangtól néha kicsikét rosszul voltam, mások egyenesen sértették a fülem. Az összes szereplő közül talán jó, ha 4-5 nevet ismertem (mint Itou Kanae, Taketatsu Ayana, Toyoguchi Megumi, Hayami Saori), azonban ezek közül csak egynek volt főbb szerepe (Yui hangjáé, akit egyébként elsőnek említettem), a többiek mind mellékszereplők voltak. 
ÖSSZESSÉGÉBEN – 2,25/10
Éppen elég hentai-t láttam, hogy tudjam mire vélni ezt a quality kulcskockát.

Nézés közben jobban idegesítettek a dolgok, így születtek olyan keményebb megszólalásaim már a spoiler topikban az ÁCÉn, mint amilyenek a lengyel barátomnak lerantoltam angolul. Körülbelül 3 nap alatt zárkóztam fel a sorozattal (legalábbis 3 napot vett igénybe a nézése, egyszer 01-05., majd 06-14., végül 15-24. – nem bajlódtam a hétről hétre követéssel), s jelen pillanatban úgy érzem, hogy kellően le is csillapodtam. De még ott az utolsó rész, ami már kifejezetten a levezetés lesz, s a véleményemen nem változtathat, csak azt a csinos negyedpontot is elbukja.


Esélyes az újra megnézése? Nem. Csak ha Alzheimer-kóros leszek, s elfelejtem, hogy sok más talicska fossal együtt (AKB0048, Samurai Girl Real Bout High School, Doll Saaya stb.) ezt is láttam. Bár mondják, hogy a light novel mérföldekkel jobb, összeszedettebb, így inkább abba vágjon bele az, aki jót akar magának.

2012 legrosszabb animéje: Sword Art Online” bejegyzéshez 70 hozzászólás

  1. Ha már amilyen a mosdó, legyen olyan a törülköző: Te mentálisan alultáplált három hétig viselt lyukas zokni 🙂
    1) Végignéztem és igen, mind a 25 részt. S nem a 2. résznél ástam el, hanem a 9. rész után.
    2) Más stílus, de a szenvedés mértéke azonos.
    3) Új generáció? Miben? Hol? Ugyan kérlek, az animék IV. éráját írjuk (I. 1907-1923, II. 1923-1947, III. 1947-2000, IV. 2000-napjainkig). 2000 óta ugyanis felerősödött a számítógépes rásegítés az elkészítési munkálatokban, csak egyre jobb a technika, amivel rá lehet segíteni a CGI-t. A következő érát a holografikus kivetítésre jósolják. A generációt a filmiparban (ahova az anime is tartozik) a rendelkezésre álló anyagokból és technikákból mérik. 😉

  2. “[i]ez az anime egy teljesen új generációját hozta ki az iparnak[/i]”

    Én is tök hasonlót írtam ki MAL-on tag-nek: “SAO is the new hope of anime industry”.

    Ricz, hogy lehetsz ilyen szűklátókörű, hogy nem veszed észre, micsoda értékeket hordoz magán ez a cucc? Nem csak magát a műfajt, de az animét, mint FOGALMAT is teljesen megreformálta, csak te úgy tűnik, képtelen vagy ezt észrevenni vagy nem vagy elég nyitott!

    SAO: ∞/10. Mindenki, aki szerint ez nem így van, az… most majdnem mondtam valami csúnyát.

    Kellemes Karácsonyt, te álnok h8ter! :3

  3. Való igaz, tényleges reménysugara az adaptálás kérdéskörének, ahol már csak puttó angyalkák hiányoznak a harsonáikkal és a felhőbugyikkal. :3

    Neked is Kellemes Karácsonyt, te jóságos fogtündér-keresztapa 🙂

  4. Elnézést, szóval akkor a bulizós (liberális?) “fiatal” kasztba tartozol, mindegy, azokat se szeretem. Aki meg osztja az észt, az te vagy…

    Csak azt tudnám, hogy mit akarsz elérni azzal, hogy itt sblatoskodsz, mivel egyikünk se fogja (se Ricz, se én) pozitív irányba megváltoztatni a véleményét a hiszti miatt. Ilyen nehéz elfogadni, hogy valaki(k)nek nem tetszik ez a darab?

  5. Azért itt komoly izzadságok folynak le…

    Azt hiszem meg kell gondolnom magam ezen fanatikus kommentek után, és a SAO-t kizárólag 10-RE KELL ÉRTÉKELNEM MERT EGY KURVA JÓ ANIME!!!!!!!!!!<333333333333

  6. Szerintem mindenki aki azt írta hogy ez a legrosszabb anime,az téved. Az openingek,az endingek,a szereplők,maga a történet,a zenei aláfestés minden nagyszerű. Ha lenne egy ilyen játék akkor én lennék az első aki azonnal megveszi és kipróbálja. Nem értem hogy neked miért nem tetszik!:) De szerintem ez egy nagyon jó anime,próbáltam már keresni ehhez hasonlót,de nem találtam,mert ez nagyon egyedi. És nekem igazából a tündéres,az animének a másik fele tetszett a legjobban,de az első fele se volt rossz. És már én is sok animét láttam,de ez üti nálam a mércét:D

  7. Tévedni tényadatokban szokás (évszámok, létező dolgok, történelmi összefüggések elemei, mozzanatai), a vélemény szubjektív látásmód.

  8. Kedves emberek értékelésekkel csak óvatosan mert tökéletes nincs aki szerint mégis van annak szervezek egy találkozót Mayuri-samaval hogy kibeszélhessétek mért nem létezik tökéletes alkotás. By Merok

  9. Ricz s látásmódokról, egész idő alatt mikor olvasgattam a válasz kommentjeidet furcsa volt mert néhol igazat adtál az embereknek közben ki is javítottad őket miközben a te igazadat bizonygattad. Szóval ha már látásmód nem értem hogy hogyan tud 2 ember ennyire különböző szögből látni dolgokat főleg úgy hogy mind a ketten majdnem hogy ugyan azon számítógépes illetve rajzolt világokat jártuk meg(olvasgattam hogy merre Gotholtál meg stb miket néztél).
    És ha te tényleg ezeket megjártad akárcsak én akkor mért ilyen eltérően látjuk most ezt?
    Sajnos ez értelmem feletti dolog szal hagyom is ennyiben, amúgy meg legalább abban nem csalódtam hogy azért “kedvenceid” vannak, bár ez is csak egy újabb megbélyegzés számomra.
    Neked vannak kedvenceid, a szarok, meg amiket még nem néztél.
    Nekem vannak amiket nézek, néztem és amiket még nézni fogok. A te szerinted rosszabb animék sem feltétlen rosszak csak nincs meg a látásmódod hozzá hogy értékeld.
    Sajnos nemek sincs kritikus látásmódom szal nem feltétlen kell az elmúlt pár írásomat akárcsak egy kicsit is komolyan venni csak egy névtelen kommentelő vagyok.

    Ui.: Amúgy nem vagyok süket csak nagyon álmos meg fáradt voltam agyilag hogy a Hangokba is belekössek, de mivel lehúztad a vécén eleve a sorozatot a legjobb értékeléshez mért is fűznék rossz szavakat?
    Jah és Markolászás…………….PFUJJ TE ECHI KOMMENTKET NEMOLVASTAM MERT alergiás vagyok az alpári kifejezésekre és amint nézegettem jutott neked pár.

    JAh Greedo voltam ………………..avgyis Merok bocsesz.

  10. “Szóval ha már látásmód nem értem hogy hogyan tud 2 ember ennyire különböző szögből látni dolgokat főleg úgy hogy mind a ketten majdnem hogy ugyan azon számítógépes illetve rajzolt világokat jártuk meg.”

    Na látod, ez egy jó kérdés, amit nehéz megfogalmazni. Hogy egy életbeli példát mondjak: 1956. Nagyon lerágott csont, rengetegen élték át, s mind másként. Máshogy beszél róla Wittner Mária, Marosán György, Hodosán Imre, Asperján György, Eötvös László, Fiala Ferenc, Lipták Béla… Csak, hogy olyanokat említsek, akik részt vettek az eseményekben. Ugyanazt az eseményt élték meg, mégis mások a véleményeik. De még jobb példa a dolgok különbözőségére a Maléter Pál ezredes vezette Kilián laktanyai forradalmár oldali katonák és a Corvin közi felkelőcsoport közti viszály a forradalomban. Azok egymást is lőtték, nem csak az oroszokat.

    Amúgy nem, vannak a kedvenceim (egy szűk, max. 25 címet tartalmazó lista), a jók (ők elég nagy számban vannak), a kevésbé jók (ők is vannak tisztességesen), s vannak a csalódások (náluk elismerek pozitívumokat) és vannak a szarok (náluk még pozitívumot sem ismerek el, azon kívül, hogy onnantól azt kerülöm). A SAO a csalódások táborát erősíti, mert mint írtam, az alap jó, a kivitelezéssel vannak gondok dögivel. Egy remake-t elfogadnék belőle, sőt ha a BD-re kijavítják a hibás kockákat, akkor feljebb is pontozom. Szóval ez az érték nem végleges.

  11. Tiszta hülyeség. A SAO-t inkább a legjobbnak mondanám. És hidd el, van elég tapasztalatom, hogy kimondjam. (kb. 40 animét láttam eddig) Ricz vegyél vissza az arcodból. A kritikádból látszik, hogy gőzöd sincs miről szól az egész anime. Pl. amit a mikrohullámokról írtál az is olyan mintha egy 5 évest kérdeztek volna. Az ilyeneknek mint te tuti a kedvenc animéjük a Naruto meg a DB. És a grafikájára 3/10-et adni elég merész dolog, nem gondolod? Lehet hogy mikor elkezdted nézni másra számítottál, de attól még nem szar. Csak túl nagy az egód.

  12. Én azért tőled is megkérdezem, a véleménynek mi köze van az egóhoz? Tegyük hozzá, hogy a szép háttereket és a karakterdizájnt erősen lehúzta a sok elrontott köztes kulcskocka. Ha a BD-re javítják ezeket, feljebb emelem azt a pontot, de addig a TV-változatra ez marad.

    És a hasonló megszólalásokért eléritek, hogy végérvényesen módosítsam a pontozásom 1/10-re a teljes műre. Velem nem szórakoztok… és azt már magatoknak köszönhetitek majd. Kár, mert volt itt pár értelmes emberke az ellenvélemény oldalról, sajnálnám őket is ezzel büntetni a hozzád hasonló parasztok miatt.

  13. Szánalmas vagy a kommenteddel együtt. 🙂 A SOA inkább 2012 legjobb animéje, ha ennyire nem tetszik akkor nemtom mi a faszért nézed egyátalán meg. Sőt, én eddig ennél jobb animét nem is láttam. Bújj el.

  14. Amúgy… Kivagyteitt? Ez a Kritika egy hulladék. Megpróbálsz egy animét leszavazni mert azthiszed ettől te leszel az übermájer… Senki nem vagy itt nemkell ilyeneket írogatni. Ha nem tetszik akkor nemkell róla semmit mondani. Tartsd meg magadnak vagy menj el gondolkozz egy napig rajta hogy miért nem tetszik és menj el aludni. A kritikád felháborító. Áh…nincsenek szavak egy olyan “valamire” ami te vagy….

  15. Jól van, ha neked tetszik, akkor tetsszen. Én nem hagyok abba semmit, ha nincs rá kellő indítékom, mert végignézem akkor is, ha a Sátán vezeti Illés szekerét az égbe… Na, húzz vissza anyád szoknyája mellé.

  16. A blog tulaja, s ez az én véleményem. Vállalom. És nem vagyok tőle übermájer, nem érzem magam annak, ellenben veled, pattogó nikkelbolha. Ha neked tetszik, akkor tetsszen. Én nem erőszakoltam a saját véleményem senkire, tedd meg azt a gesztust, hogy te sem teszed. Az ilyen alpári, bunkó, tanyasi stílusod meg tartsd meg magadnak, mert ami felháborító az ez. Úgy viselkedsz, mint egy kismókus, akinek ráléptek a faszára…

  17. Egy szó a blog írójának.. Nimfómániás beképzelt hülye nyomoronc vagy pont vége xD

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s