játék · kritika

S.T.A.L.K.E.R. Online – Béta teszt

Alapjáraton nem zárkózom el azoktól az online játékok ötleteitől, amelyek egész pofásan kivitelezhetőek lennének. Így van ez a Fallouttal, a The Elder Scrolls-zal vagy épp a S.T.A.L.K.E.R.-rel. Csak hát van egy apró bökkenő: az első kettő még sehol sincs a Bethesda fejlesztőitől, az utóbbiból meg itt a béta… és a csalódások kora…
Aki ismer, az tudja, hogy kicsit fura vonzalmam van Csernobil és környéke iránt. Talán mert annak idején a Shadow of Chernobyl játékba is órákat… mit órákat, napokat és heteket öltem bele. Hihetetlenül élveztem, többször végigvittem, nem egy alkalommal kezdtem “teszek mindenre”-féle vérengzésbe a zónában a Duty és a Freedom bázisokon… Aztán a Clear Sky-ba hozott újítás, a kitörés egész jó zamatot adott neki, a végén az üldözés meg javában trollkodás volt az idegeimmel, mert számtalanszor futottam neki, hogy Strelok végre ólommal legyen kitömve… A Call of Pripyat már kevésbé nyerte el a tetszésem, piszok hamar sikerült végigmennem a dolgokon, a vége is elég snassz lett részemről, a végén az epic csata is elmaradt (lehet mert előtte kicsit kószáltam Pripyatban, kilőve a Monolith embereit, akikre módszeresen vadásztam)… De lényeg, hogy a CoP 5 napnál nem tartott tovább. Ennyi időbe tellett nekem a CoD:MW-sorozat 2 része nehéz szinten…
S itt van az online játék. Egész egyszerű belépési lehetőséggel, kevés beállítható dologgal a bétában és temérdek idegesítőbbnél idegesítőbb hibával, bakival. A legszembetűnőbb a grafika. Nem is a butítással van elsősorban a gondom, mert alacsony grafikán is igazán hangulatos, de még így is viszonylag sokat fogyaszt az órajeleinkből és olykor batáris hibák vannak benne, mint a pisztoly fogása, ami elég retardált módon néz ki, miközben a stukkert se fogjuk rendesen, s erre rátetéz a TPS-nézet. Most egy ilyen környezetben (ahol a fal tövében ki-belóg a természet) próbáljunk meg bármire is rendesen célozni az egérrel, főleg ha az az izé a lábunknál terem.
Igen, vannak új mutánsok, lehet apró barna koboldokat is ölni, s patkányt (az elején ezekkel találkozunk). De az AI elég ótvar. A brownie csak akkor reagált, ha belelőttem. A lövés animációja is elég botorul néz ki, porfelhőt generálunk magunknak füstfelhő helyett. Ezen felül a nyúlcipő felhúzása is komoly kihívás, főleg ha lépcsőkkel és ajtókkal találjuk magunkkal szemközt. Ilyenkor hajlamosak leszünk mozgásképtelenné válni a félfától és a korláttól. Még jobb, hogy kapunk feladatokat, de tracker nincs, így találomra közlekedünk már a bétában. A funkció benn van, de még használhatatlan.
A hangok terén igen erős vérszegénységben szenvedünk. A diákcsemege ropogtatása változatosabb szerintem. Vannak lépéshangok, lövések inkább a *pakk* és *pakk-pakk*, valamint a *pakk*^n-en szinten léteznek, meg halovány puffanás- és placcsanásszerű hatások vélhetőek felfedezni. A karaktergenerálás perpillanat egy vicc. Van 5 arcunk, 3 felsőnk és 2 nadrágunk (!), amiből válogathatunk. Tervek szerint lesz pofaszőrzet is, meg valami extra, ahol most semmi sincs még.
Hogy mi egyebet lehet elmondani? Ja igen, a játék kicsit kényes, így a kipróbálása során 2x nem volt hajlandó elindulni,  egyszer meg összeomlott, mindkét esetben orosz feliratos hibaüzenettel, amitől akarva-akaratlan úgy éreztem, hogy Ukrajnán túl valaki most jót röhög legalább…
A vállalkozókedvűeknek itt a hivatalos oldal, szórakozzanak csak. Én fél óra után feladtam… 

S.T.A.L.K.E.R. Online – Béta teszt” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Survaruim-ba remélhetleg több erő szorul majd. Amúgy nem tudom hogy ezek hogy tarthatták meg a stalker név jogát, miközben a GSC-nek le kellett mondania róla a kettes készítése közben.

  2. A Stalkerből nekem mindig is az alap játék tetszett a legjobban, bár ez is egy olyan alkotás lett, aminél a patcheket szinte kötelező használni, főleg az optimalizálás, fizikai fixek miatt.

    A CoP a legelején szintén tetszett, de valahogy nem volt meg benne ugyan az, mint az alap játékban.

    Ez az új online verzió hát… nem vonzz, nagyon nem. Amondó vagyok, egy offline franchise maradjon is offline, mert úgy működik jól. Persze a TES, Fallout, Stalker világa adná magát egy jó MMO-hoz, de erről mindig a Warhammer Online jut eszembe, hogy az se hozta azt a hangulatot, amit a stratégiai játékok.

    Inkább jobban jár az ember, ha felteszi az Oblivion Lost modot, ami úgymond “visszaállítja” a Stalkert olyanná, amilyennek eredetileg tervezték.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s